5 propozycji na zdrowe przekąski

Styczeń 24, 2014 w Just Cooking

Tym, którym tak jak i mi często doskwiera mały, a czasem nawet i większy głód między posiłkami, polecam przekąski. Nie myślcie, że będę Was namawiała na chipsy, paluszki czy inne świństwa! Pisząc o przekąskach mam na myśli te zdrowe, pełnowartościowe od których nie przybędzie nam tu i ówdzie.

Źródło: babyonline.pl

Źródło: babyonline.pl

1. Warzywa i owoce

Polecam pokrojoną w słupki marchewkę czy paprykę. Doskonale się sprawdzi podczas podjadania w czasie pracy lub seansu filmowego. Będzie świetnie smakować z jogurtem naturalnym ze szczyptą soli i ziołami. Lekko, zdrowo i bardzo smacznie.

Źródło: zszywka.pl

Źródło: zszywka.pl

Najlepiej sięgać po owoce sezonowe, czyli latem – wiśnie, czereśnie, truskawki, jagody, maliny, a w okresie zimowym – pomarańcze, banany, grejpfruty, jabłka. Polecam Wam również owoce w postaci świeżo wyciśniętych soków. Ostatnio w domu ogarnął nas istny szał na punkcie soków z sokowirówki. Polecam Wam dość podstawowe, ale pyszne połączenie marchewki, jabłka i buraczków. Pychota!

Źródło: cool-nastolatki.pinger.pl

Źródło: cool-nastolatki.pinger.pl

2. Suszone owoce

Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie – śliwki, rodzynki, morele, daktyle, banany, jabłka.. i chociaż zawierają sporo cukru, są bogate w błonnik, co zbawiennie działa na pracę jelit. Uwielbiam podjadać morele i śliwki,  dodaję je również do owsianki :)

Źródło: fitness.sport.pl

Źródło: fitness.sport.pl

3. Dietetyczne ciasteczka owsiane

Jeśli uważacie, że będąc na diecie musicie odmawiać sobie słodyczy to macie rację! ;) Jeśli tak jak ja jesteście łasuchami i trudno Wam się żyje bez batonika w torebce koniecznie wypróbujcie ten przepis:

przepis na 14 ciastek (1 szt ok. 60 kcal)
1 szklanka płatków owsianych
2 bardzo dojrzałe banany
1 łyżka masła (20 g)
2 łyżki pestek dyni (lub słonecznika)
Banany rozgniatamy widelcem lub miksujemy blenderem. Dodajemy miękkie masło, płatki owsiane i pestki dyni. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na około 10-15 minut. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Bierzemy po łyżce masy, formujemy kulką, którą spłaszczamy na kształt ciasteczka. Układamy na blaszce. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez około 15 minut, na ładny złoty kolor.

Źródło:blog.dekoratoria.cba.pl

Źródło:blog.dekoratoria.cba.pl

4. Serek wiejski z owocami

Na pewno wiele razy słyszeliście o serku wiejskim jako wieczornej przekąsce, drugim śniadaniu, podwieczorku czy w ogóle najlepszej przekąsce. To dlatego, że ma mało kalorii i tłuszczu, a sporo białka (nawet 30 gramów). Najlepiej wybierać serek light, ale należy zwrócić uwagę, czy jego skład to tylko twaróg, śmietanka i sól. Niektóre serki light mają gumę guar czy substancje zagęszczające (jak karagen czy mączka chleba świętojańskiego), a wtedy lepiej zjeść zwykły serek. Jeśli znudził ci się smak tradycyjnego serka, dodaj do niego owoce: kilka malin, jagód, truskawek, plasterek ananasa czy pół brzoskwini.

Źródło: fitness.sport.pl

Źródło: fitness.sport.pl

5.  Sałatka Caprese

Jest to klasyczna włoska sałatka znana jako danie- starter. Przygotowuje się ją z sera mozzarella pomidorów i bazylii z dodatkiem soli i pieprzu. Sałatka Caprese bywa też podawana z oregano, octem balsamicznym, niewielką ilością drobno pokrojonego czosnku lub cebuli. Jestem jej wielką fanką  :) Spróbujcie, będzie pysznie!

Źródło: thepioneerwoman.com

Źródło: thepioneerwoman.com

A Wy podjadacie między posiłkami? Jeśli tak to wybieracie raczej zdrowe przekąski czy zdarza wam się zjeść tzw. „byle co”? Jeśli znacie ciekawe pomysły na zdrowe przekąski piszcie! Chętnie wypróbujemy!

pina-podpis